Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos | 2019
115 2019 Anuário Brasileiro do Setor de Locação de Veículos Brazilian Vehicle Rental Sector Yearbook Innovation, research and development T he automotive industry in 2019 aims to sell 2.86 million vehicles, compared with 2.56 million last year. This is 11.4% up year on year, based on a combination of an optimistic outlook for investment in infrastructure, a significant increase in the agricultural harvest, welfare reform, low inflation, and controlled interest and exchange rates. The president of the National Automobile Manufacturers Association (ANFAVEA), Antonio Megale, adds that by the end of 2019 total vehicle production is expected to have grown by 9%, up from 2.89 million to 3.14 million units leaving the plants. In the chapter on “mobility and sharing,” given this positive outlook for 2019, the president of ANFAVEA also sees relevant changes in people’s habits. “New business models emerge quickly and car rental companies, pioneers in this concept of sharing, should be aware of the moment. It is important to prioritize improvements in service, given the expanded offer and emerging formats of sharing,” says Megale. He also welcomes the long-awaited Rout 2030 Program (Law 13.755, 2018), which regulates the new operating model for manufacturers. The law deals with the principles of mobility and logistics and establishes rules and tax laws for autoparts not produced locally. In addition, it fosters innovation through research and development and progress in the field of vehicle sustainability. As a tax incentive, Route 2030 allows manufacturers that sign up to the program a 10% Corporate Income Tax (IRPJ) and Social Contribution on Net Income Tax (CSLL) deduction from total research and development spending in Brazil. This is a great incentive which will be very important for the progress of automakers in the country. Car rental companies are the largest customers of the automakers who are members of ANFAVEA No capítulo “mobilidade e compartilhamento”, diante desse quadro mais positivo que se desenha para 2019, o presidente da Anfavea também identifica relevantes mudanças de hábito por parte das pessoas. “Novos modelos de negócios surgem com rapidez e as locado- ras de veículos, pioneiras nesse conceito de comparti- lhar, devem estar atentas ao momento”, avalia Megale. Para ele, “é importante priorizar a melhoria nos servi- ços, dada à oferta ampliada e formatos emergentes de compartilhamento”. Megale saúda ainda, como fator importante para a indústria, a definição do aguardado Programa Rota 2030 (Lei 13.755 do final de 2018), que regulamenta o novo figurino (de habilitação opcional) para os fabrican- tes. A lei trata dos princípios de mobilidade e logística e estabelece regras e regime tributário de autopeças não produzidas localmente. Além disso, o Programa Rota 2030 cria estímulo à inovação por meio da pesquisa e desenvolvimento (P&D), assim como progressos no ter- reno da sustentabilidade veicular. A título de estímulo fiscal, o “2030” prevê que o fabri- cante que aderir ao programa contará com dedução de 10% do Imposto sobre a Renda das Pessoas Jurídicas (IRPJ) e da Contribuição Social sobre o Lucro Líquido (CSLL), do total dos dispêndios realizados em pesquisa e desenvolvimento no Brasil. Trata-se de um grande es- tímulo, que será muito importante para a sequência das atividades das montadoras no país. Antonio Megale Presidente da ANFAVEA President of ANFAVEA © João Luiz Oliveira - Technifoto | ANFAVEA
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