Anuario ABLA - 2014

115 Anuário Yearbook ABLA 2014 In 1919,when theworld had yet to imagine a singlemarket, Henry Ford realized that to conquer territory for his products he had toact beyond regional borders inNorthAmerica. With this, theopening of the first Ford Trucks branch inBrazilwas approved. InMay of the same year the company opened a store in the state capital,which became the basis formarketing in every regionof the country Sales grew to the point that Ford decided to open a factory inBrazil. Itwas on this assembly line that the first Brazil-made truckwas produced: the F-600.With a4.5-liter, 167HP gasolineV8 engine, almost half its parts and components - 40% -were fromdomestic suppliers. Also in 1957, theautomaker launched the F-100, the first Brazilian pick-up. The following year ushered in the engine plant, whichproduced theKing Power V8model,which drove the FSeries until 1977. Upon completing 95 years inBrazil, Ford Trucks celebrates good sales performance for itsmodels, especially the 816 Cargo,which, says the company, is the sales leader. Among the new products planned for 2014 are the newSeries Fmodels - F-350 and F-4000 - and the new global Transit. Vendas totais/Total sales 20.409 Vendas diretas/Direct sales não informado not informed Vendas no setor de locação Sales in the lease sector Em 1919, quando o mundo não falava emmercado comum, Henry Ford percebeu que para conquistar território para seus produtos era preciso atuar além das fronteiras regionais que delimitam aAmérica doNorte. Com essa determinação foi aprovada a implantação da primeira filial da Ford Caminhões no Brasil. Nomês demaio domesmo ano a empresa inaugurou uma loja na capital paulista, que se tornou base para comercialização em todas as regiões doPaís. As vendas cresceram a ponto de a Ford decidir instalar uma fábrica em território brasileiro. Foi nessa linha de montagem que nasceu o primeiro caminhão nacional: o F-600. Movido à gasolina, estava equipado commotor V8, de 4,5 litros e 167 cv de potência. Quasemetade de suas peças e componentes - 40% - eram de fornecedores nacionais. Ainda em 1957 a montadora lançou a F-100, primeira pick-up brasileira ainda. No ano seguinte inaugurou a fábrica demotores, onde produziu omodelo V8 Power King, que equipou a SérieF até 1977. Aocompletar 95anosdeBrasil aFordCaminhõescomemora o bom desempenho de vendas de seusmodelos, com destaqueparao816Cargoquesegundoaprópriaempresa, é “o líder em vendas da categoria”. Dentre as novidades previstas para 2014 estão o lançamento da nova fase da Série F, com os modelos F-350 e F-4000, e a nova Transit global. FordCaminhões www.fordcaminhoes.com.br Unidades comercializadas/ Units sold - 2013 StevenArmstrong Presidente/Presiden GuyRodriguez Diretor deOperações Operations director

RkJQdWJsaXNoZXIy NDU0Njk=