101 Anuário Yearbook ABLA 2014 MaurícioMiyake GerenteGeral deVendas FordBrasil GeneralManager of Sales FordBrazil Brazil is one of Ford’s five global product development centers. The team consists of about 1,200 engineersworking continuously. The automaker has car and light trucks plant inSãoBernardo doCampo (SP) andCamaçari (BA), plus an engine, transmission and component plant in Taubaté (SP) and test track in Tatuí (SP). Ford’s relationshipwith theBrazilianmarket beganmore than a century ago. The first Ford automobile brand in the countrywas theModel T, in 1909. The company had to change its concepts because at that time, the fewBrazilianswho could buy cars in general from Europewere rich farmers, says theautomaker. Ten years later the vehiclebegan to be assembled by Ford inSão Paulo (SP), from imported parts. Itwas the beginning of a rapid process of expansion for the brand and its productmix,which in a few years included pickups, trucks, engines and tractors, all of themmade inBrazil. Ford recently adopted the slogan “Go Further,” and it has introduced a number of innovations for today and the future. Something new for 2014 is theSYNC system, offering developers a real chance to develop creative apps to improve people’s lives in vehicles. O Brasil é um dos cinco centros de desenvolvimento do produto da Ford mundial. A equipe é formada por cerca de 1.200 engenheiros que trabalham ininterruptamente. A montadora conta com fábricas de automóveis e comerciais leves em São Bernardo do Campo (SP) e Camaçari(BA),alémdefábricademotores,transmissãoecomponentesem Taubaté (SP) e campo de provas em Tatuí (SP). O relacionamento da Ford com o mercado brasileiro teve início há mais de um século. O primeiro automóvel da marca Ford a circular no País foi o modelo T, em 1909. A empresa teve que mudar conceitos, pois “nessa época, recaía sobre veículos vindos da Europa a preferência dos poucos brasileiros que podiam comprar automóveis, em geral, ricos fazendeiros...”, conta a própriamontadora. DezanosdepoisoveículocomeçouasermontadopelaFordemSão Paulo (SP) com peças importadas. Foi o início de um rápido processo de expansão da marca e domix de produtos, que em poucos anos incluiu picapes, caminhões,motores e tratores, todos nacionalizados. Recentemente a Ford adotou o slogan “Go Further”, cuja tradução literal é “Ir Longe”, e passou a apresentar uma série de inovações para hoje e para o futuro. Uma das novidades para 2014 é o sistema SYNC, que oferece aos especialistas de aplicativos a possibilidade real de desenvolver os seus apps com criatividade emelhorar a vida das pessoas nos veículos. JorgeChear Diretor deVendas eMarketingFordBrasil Director of Sales andMarketing FordBrazil Ford 55 11 4174-8855 www.ford.com.br StevenArmstrong PresidenteFordAmérica doSul President FordSouthAmerica
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